Fan: Matematika
Sinf: 1
Mavzu: 20 soni tarkibi.
Maqsad: a) ta’limiy: O’quvchilarning bir va ikki xonali sonlar haqida egallagan bilimlarini boyitib boorish, 20 soni tarkibi haqida tushuncha berish.Ikki xonali sonlarni xona birlikaalariga ajrata olish.
Dars turi: Yangi bilim beruvchi.
Dars metodi: savol-javob, ko’rgazmali, guruhlarga ishlash.
Dars jihozi: 1-sinf “Matematika” darsligi, mavzuga oid didaktik materiallar, ko’rsatma materiallar, AKT, sonli kartochkalar.
Darsning vaqt taqsimoti.
Darsning borishi.
-o’quvchilar diqqatini darsga jalb qilish.
-aylanma daftarlarni almashtirish
-oy,sana,kunni so’rash.9-fefral qanday kun?
1-o’quvchi: Buyuk mutaffakkirimiz A. Navoiy tavallud topgan kun. Alisher Navoiy 1441-yil 9- fevralda Hirotda tug’ilgan.
2-o’quvchi: G’urbatda g’arib shodmon bo’lmas emish
El anga shafiqu mehribon bo’lmas emish
Oltin qafas ichra gar qizil gul butsa
Bulbulg’a tikandek oshyon bo’lmas emish.
– Uyga berilgan topshiriq so’raladi
– O’qituvchi: Bugun sinfimiz o’quvchilarini 3 guruhga bo’lib olamiz
1-guruh: “Zukkolar” deb atadik
Ahil guruhimizni
Ilohim baland qilsin
Nomus g’ururimizni
2-guruh: Bo’laylik muruvatli
Bilimdon o’g’il qizlar
Atadik “bilimdon “ deb
G’ururimizni bizlar
3- guruh: “Topqirlar” deb atadik
Inoq guruhimizni
Ilohim issiq qilsin
Bizlarning yuzimizni
O’qituvchi guruhlarni baholab borishni tushuntirib beradi.
O’qituv chi: O’quvchilar davlatimiz ramzlari nimalardan iborat.
1-o’quvchi: Ko’k, yashil, oq rang bor
Va qip-qizil chizig’i
Porlab turar yarim oy
Ham 12 yulduzi
Budir ustozjon bayroq
2- o’quvchi: U nimadir, unda jodir rizqimiz
U nimadir mehnatimiz ko’zgusi
U nimadir xumo qushi baxtimiz
Buni bilurman o’zim, bu gerbimizdir ustozjon
3-o’quvchi: U nimadir, uni tinglab dillar lol
U nomadir kuylar bizga baxt iqbol
U nimadir ohangidan dillar lol
Bu mening javobim buyuk madhiyam
Juda ham yaxshi. Endi 3 guruhdan 3 o’quvchi chiqib olmachalar orqasidagi savollarga javob beradi.
Guruhlar baholanadi.
Bugungi yangi mavzumiz: 20 soni tarkibi.
20 soni tarkibi o’quvchilarga plakatdagi yozuvlarga asosan tushuntiriladi.
Darslik bilan ishlanadi.
1-misol. (og’zaki) Sariq noklar 10 ta, yashil noklar 10 ta
10+10=20 20-10=10
2-masala(yozma) Ertalab do’konga 20 ta telivizor bore di. Kechgacha 10 ta televizor sotildi. Nechta telivizor qoldi ?
Bore di -20 ta
Sotildi -10 ta
Qoldi -? Ta
Yechish: 20-10=10 (ta)
Javob: 10 ta televizor.
3-misol ( og’zaki)
19+1=20 20-1=19
Dam olish daqiqasi o’tkaziladi.
4- masala( yozma )
Birinchi poyezdda 19 ta, ikkinchi poyezdda undan 1 ta ortiq vagon bor. Ikkinchi poyezdda nechta vagon bor?
!- poyezdda -19 ta
2- poyezdda -?, 1 ta ortiq
Yechish: 19+1=20 (ta)
Javob: 20 ta vagon
5- misol ( og’zaki )
19 +1-10+9+1=?
6- misol (taqqoslang)
20>19 19=19 19<20 20=20
O’quvchilar matematikaga oid maqollar ham bilasizmi?
1-guruh: Yetti o’lchab bir kes
Bilagi zo’r birni yiqar
Bilimi zo’r mingni
2-guruh: Birni kessang , mingni ek
Oyning o’n beshi qorong’I bo’lsa, o’n beshi yorug’
3-guruh: Bir yigitga qirq hunar oz
Bir yil tut eksang kishi
Ming yil gavhar teradi
“Bozor” o’yini o’ynaladi
Dehqon o’zining maxsulotini sotadi: Kep qolinglar, yeganlar armonda, yemaganlar darmonda, shirin-shakar mevalardan ob qolinglar.
3 guruhdan 3 o’quvchi chiqib mevalarning narhini so’raydi
Uzum – 1000 so’m
Olma – 500 so’m
Limon – 1000 so’m
Shaftoli – 500 so’m
Mandarin -1000 so’m
Banan – 1500 so’m
Har bir guruh a’zosi 2000 so’mlik xarid qilishi kerak.
Guruhlar ballari jamlanib, darsda faol ishtirok etgan o’quvchilar baholanadi
Uyga vazifa: 7 – misol.