Sana: ____________
Sinf: 7-B
Fan: Algebra
6-Mavzu: Misollar yechish
Darsning texnologik xaritasi
1. Maqsad va vazifalar | Ta’limiy maqsad: O‘quvchilarga algebraik kasrlar mavzusida bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash va ular ustida amallar bajara olish malakasini shakllantirish
Tarbiyaviy maqsad: Hayotda barcha narsalarga meyorda ishlatish va tejamkorlikni odat qilishga o‘rgatish Rivojlantiruvchi maqsad: O‘quvchilarda o‘quv fanlariga bo‘lgan qiziqishini shakllantirish hamda o‘zining har bir harakatini nazorat qila olishga yo‘naltirish |
2. O‘quv jarayonini
amalga oshirish texnologiyasi |
Dars turi: o‘quvchilarning bilim, ko‘nikma va malakalarni rivojlantiruvchi
Dars usuli: “Aqliy hujum” , “Boshqotirma”, “Kichik guruhlarda ishlash” Dars jihozi: darslik, tarqatma materiallar, mavzuga oid ko‘rgazmali vositalar Nazorat turi: Og‘zaki, savol-javob, muhokama, kuzatish, test Baholash: Rag‘batlantirish, 5 ballik tizim asosida |
3. Kutiladigan natijalar | O‘quvchilarning algebraik kasrlar ustida bilim va ko‘nikmalarini mustahkamlanib, malaka hosil bo‘ladi. Yakka va guruh bo‘lib ishlashni o‘rganadi. Mavzuning dars jarayonida ta’limning ilg‘or usullari vositasida barcha o‘quvchilar tomonidan o‘zlashtirishiga erishadi. O‘quvchi faolligini oshiradi. O‘quvchilarda algebra faniga nisbatan qiziqish uyg‘otadi. |
4. Kelgusidagi rejalar | O‘qituvchi: Pedagogik texnologiyalarni o‘zlashtirish va darsga tadbiq etish takomillashirish, o‘z ustida pedagogik mahoratni oshirish.
O‘quvchi: Mavzu yuzasidan beriladigan topshiriq ustida mustaqil ishlashni o‘rganadi. O‘z fikrini ravon bayon etadi. Yangi mavzuga oid qo‘shimcha materiallar topishga harakat qiladi. |
5. Uyga vazifa | 18-19-masalalar |
Dars bosqichlari
T/r | Bosqichlari | Mazmuni | Vaqti |
1 | Tashkiliy qism | Salomlashish. O‘quvchilarni darsga tayyorgarligi.
Sinfda psixologik muhit yaratish. |
3 daqiqa |
2 | O‘tilgan mavzuni so‘rash va mustahkamlash
|
O‘tilgan mavzu yuzasidan savol-javob, o‘tilgan mavzuni mustahkamlash hamda uyga vazifani tekshirish | 5 daqiqa |
3 | Yangi mavzu bayoni | Yangi mavzuning mazmunini tushuntirish. O‘quvchilarda yangi mavzuga nisbatan bilim, ko‘nikma va malaka hosil qilish. | 15 daqiqa |
4 | Yangi mavzuni mustahkamlash | O‘quvchilarni egallagan bilim, ko‘nikma va malakalari savol-javob orqali aniqlanadi. | 17 daqiqa |
5. | O‘quvchilarni baholash va uyga vazifa berish, darsni yakunlash. | Baholarni e’lon qilish,uyga vazifani tushuntirish. O‘quvchilar bilan xayrlashish. | 5 daqiqa |
Darsning borishi:
O‘tilgan mavzu tezkor savol javob usulida yodga olinadi. Har bir guruhning to‘plagan ballari hisoblab boriladi.
III. Yangi mavzu bayoni:
Javob: p-q
1) p-q 20-15=5 tonna qoladi
2) Bo‘lishi mumkin emas. Chunki g‘amlangan ko‘mirdan ortiq sarflashning iloji yo‘q
3) Mumkin
Javob:
400n+500m
1) so‘m
2) so‘m
Javob: Formulasi: p=200c+40a+60b
Qiymatlarini o‘rniga qo‘yib hisoblasak so‘m hosil bo‘ladi.
Mavzuni mustahkamlash uchun quyidagi boshqotirmani to‘ldirish vazifasi beriladi. Har ikkala guruh o‘quvchilari alohida ishlashadi va to‘la hal etishlari uchun 5 minut vaqt ajratiladi.
A | |||||||||||
L | |||||||||||
G | |||||||||||
E | |||||||||||
B | |||||||||||
R | |||||||||||
A | |||||||||||
I | |||||||||||
K | |||||||||||
K | |||||||||||
A | |||||||||||
S | |||||||||||
R |
Matematika faniga oid atamalar bilan to’ldiring.
Javob:
1 sutka = 24 soat = 86400 minut
5sutka = 432000 minut
5 sutkada à 11232000 kub metr gaz
m sutkada à 432000m kub metr gaz
O‘quvchilarning mavzu bo‘yicha savollariga javob berish, ularning o‘zlashtirganlik darajasini aniqiash. Darsda faol qatnashgan o‘quvchilarni tilga olish va baholash;
18-19-masalalar
Ko‘rildi: ______________
O‘IBDO‘: I. Qodirov
Fan o‘qituvchisi: M. Kamolov