7-sinf Algebra 5-dars
06.05.2017
7-sinf Algebra 7-dars
06.05.2017
Show all

7-sinf Algebra 6-dars

Sana: ____________
Sinf: 7-B
Fan: Algebra
6-Mavzu: Misollar yechish

Darsning texnologik xaritasi

1. Maqsad va            vazifalar Ta’limiy maqsad:  O‘quvchilarga algebraik kasrlar mavzusida bilim va ko‘nikmalarni mustahkamlash va ular ustida amallar bajara olish malakasini shakllantirish

Tarbiyaviy maqsad: Hayotda barcha narsalarga meyorda ishlatish va tejamkorlikni odat qilishga o‘rgatish

Rivojlantiruvchi maqsad: O‘quvchilarda o‘quv fanlariga bo‘lgan qiziqishini shakllantirish hamda o‘zining har bir harakatini nazorat qila olishga yo‘naltirish

2. O‘quv jarayonini

amalga

 oshirish texnologiyasi

Dars turi: o‘quvchilarning bilim, ko‘nikma va malakalarni rivojlantiruvchi

Dars usuli: “Aqliy hujum” , “Boshqotirma”, “Kichik guruhlarda ishlash”

Dars jihozi: darslik, tarqatma materiallar, mavzuga oid ko‘rgazmali vositalar

Nazorat turi: Og‘zaki, savol-javob, muhokama, kuzatish, test

Baholash: Rag‘batlantirish, 5 ballik tizim asosida

3. Kutiladigan natijalar O‘quvchilarning algebraik kasrlar ustida bilim va ko‘nikmalarini mustahkamlanib, malaka hosil bo‘ladi. Yakka va guruh bo‘lib ishlashni o‘rganadi. Mavzuning dars jarayonida ta’limning ilg‘or usullari vositasida barcha o‘quvchilar tomonidan o‘zlashtirishiga erishadi. O‘quvchi faolligini oshiradi. O‘quvchilarda algebra faniga nisbatan qiziqish uyg‘otadi.
4. Kelgusidagi rejalar O‘qituvchi: Pedagogik texnologiyalarni o‘zlashtirish va darsga tadbiq etish takomillashirish, o‘z ustida pedagogik mahoratni oshirish.

O‘quvchi: Mavzu yuzasidan beriladigan topshiriq ustida mustaqil ishlashni o‘rganadi. O‘z fikrini ravon bayon etadi. Yangi mavzuga oid qo‘shimcha materiallar topishga harakat qiladi.

5. Uyga vazifa 18-19-masalalar

Dars bosqichlari

T/r Bosqichlari Mazmuni Vaqti
1 Tashkiliy qism Salomlashish.  O‘quvchilarni darsga tayyorgarligi.

Sinfda psixologik muhit yaratish.

3 daqiqa
2 O‘tilgan mavzuni  so‘rash va mustahkamlash

 

O‘tilgan mavzu yuzasidan savol-javob, o‘tilgan mavzuni mustahkamlash hamda uyga vazifani tekshirish 5 daqiqa
3 Yangi mavzu bayoni Yangi mavzuning mazmunini tushuntirish. O‘quvchilarda yangi mavzuga nisbatan bilim, ko‘nikma va malaka hosil qilish. 15 daqiqa
4 Yangi mavzuni mustahkamlash O‘quvchilarni egallagan bilim, ko‘nikma va malakalari savol-javob orqali aniqlanadi. 17 daqiqa
5. O‘quvchilarni baholash va uyga vazifa berish, darsni yakunlash. Baholarni e’lon qilish,uyga vazifani tushuntirish. O‘quvchilar bilan xayrlashish. 5 daqiqa

 

Darsning borishi:

  1. Tashkiliy qism: a) Salomlashish va davomatni aniqlash b) Psixologik iqlim yaratish d) Guruhlarga bo‘linish
  2. O‘tilgan mavzuni mustahkamlash:

O‘tilgan mavzu tezkor savol javob usulida yodga olinadi. Har bir guruhning to‘plagan ballari hisoblab boriladi.

III. Yangi mavzu bayoni:

  1. Uyni isitish uchun p tonna ko‘mir g‘amlandi; shu zaxira q tonna sarf qilindi. Necha tonna ko‘mir qoldi? 1) p=20, q=15 bo‘lganda hisoblang. 2) q son p sondan katta bo‘lishi mumkinmi? p ga teng bo‘lishi-chi?

Javob: p-q

1) p-q  20-15=5 tonna qoladi

2) Bo‘lishi mumkin emas. Chunki g‘amlangan ko‘mirdan ortiq sarflashning iloji yo‘q

3) Mumkin

  1. Kurah musobaqasida har biri 400 so‘mdan n ta chipta va har biri 500 so‘mdan m ta chipta sotildi. Hamma chiptalar uchun qancha pul olingan? n=200, m=150; n=100,m=230 bo‘lganda hisoblang.

Javob:

400n+500m

1)  so‘m

2)  so‘m

  1. Bitta albomning bahosi 200 so‘m, bitta daftarning bahosi 40 so‘m bitta ruchkaning bahosi 60 so‘m. c ta albom, a ta daftar va b ta ruchkaning umumiy (so‘mlardagi) bahosini p harfi bilan belgilab, uni formula shaklida yozing. Agar c=9, a=21, b=4 bo‘lsa, bu formula bo‘yicha p ni hisoblang.

Javob: Formulasi: p=200c+40a+60b

Qiymatlarini o‘rniga qo‘yib hisoblasak  so‘m hosil bo‘ladi.

  1. Yangi mavzuni mustahkamlash

Mavzuni mustahkamlash uchun quyidagi boshqotirmani to‘ldirish vazifasi beriladi. Har ikkala guruh o‘quvchilari alohida ishlashadi va to‘la hal etishlari uchun 5 minut vaqt ajratiladi.

      A                
      L                
      G                
      E                
      B                
      R                
      A                
      I                
      K                
                       
      K                
      A                
      S                
      R                

 

Matematika faniga oid atamalar bilan to’ldiring.

  1. Issiqlik uzatish stansiyasi uchun mo‘ljallangan gaz quvuri orqali har minutda 26 kub metr gaz o‘tadi. 5 sutkada; m sutkada quvurdan necha kub metr gaz o‘tadi?

Javob:

1 sutka = 24 soat = 86400 minut

5sutka = 432000 minut

5 sutkada à 11232000 kub metr gaz

m sutkada à 432000m kub metr gaz

  1. O‘quvchilarni baholash:

O‘quvchilarning mavzu bo‘yicha savollariga javob berish, ularning o‘zlashtirganlik darajasini aniqiash. Darsda faol qatnashgan o‘quvchilarni tilga olish va baholash;

  1. Uyga vazifa:

18-19-masalalar

Ko‘rildi: ______________

O‘IBDO‘:                      I. Qodirov

 

Fan o‘qituvchisi:           M. Kamolov

uz_UZUzbek