7-sinf Algebra 6-dars
06.05.2017
Тесты для «Билимлар белашуви». 8 класс
07.05.2017
Show all

7-sinf Algebra 7-dars

Sana: _____________
Sinf: 7-B
Fan: Algebra
7-Mavzu: Algebraik tengliklar, formulalar

Darsning texnologik xaritasi

1. Maqsad va            vazifalar Ta’limiy maqsad:  O‘quvchilarga algebraik tengliklar va formulalar  hamda harflar bilan arifmetik amallar bajarish haqida bilim va ko‘nimka shakllantirish

Tarbiyaviy maqsad: O‘quvchilarga vatanparvarlik tarbiyasi berish Rivojlantiruvchi maqsad: : O‘quvchilarda fanlararo bog‘lanishni tushungan holda o‘quv fanlarini o‘zlashtirishga bo‘lgan qiziqishlarini shakllantirish

2. O‘quv jarayonini

amalga

 oshirish texnologiyasi

Dars turi: yangi tushuncha, bilimlarni shakllantiruvchi;

Dars usuli: “Aqliy hujum” , “Klaster”,

Dars jihozi: darslik, mavzuga oid ko‘rgazmali vositalar

Nazorat turi: Og‘zaki, savol-javob, muhokama, kuzatish, test

Baholash: Rag‘batlantirish, 5 ballik tizim asosida

3. Kutiladigan natijalar O‘quvchilarda algebraik kasrlar, formulalar hamda harflar ustida arifmetik amallar bajara olish bilim va ko‘nikmalari shakllanadi. O‘quvchi faolligini oshiradi. O‘quvchilarda algebra faniga nisbatan qiziqish uyg‘otadi. Matematika fanining boshqa o‘quv fanlari bilan uzviy bog‘langanligini bilib oladilar.
4. Kelgusidagi rejalar O‘qituvchi: O‘qituvchi o‘z faoliyatining tahlili asosida yoki hamkasblarining dars tahlili asosida keyingi darslarga o‘zgartirishlar kiritadi va rejalashtiradi.

O‘quvchi: Mavzu yuzasidan beriladigan topshiriq ustida mustaqil ishlashni o‘rganadi. O‘z fikrini ravon bayon etadi. Yangi mavzuga oid qo‘shimcha materiallar topishga harakat qiladi.

5. Uyga vazifa 37-39

 

Dars bosqichlari

T/r Bosqichlari Mazmuni Vaqti
1 Tashkiliy qism Salomlashish.  O‘quvchilarni darsga tayyorgarligi.

Sinfda psixologik muhit yaratish.

3 daqiqa
2 O‘tilgan mavzuni  so‘rash va mustahkamlash

 

O‘tilgan mavzu yuzasidan savol-javob, o‘tilgan mavzuni mustahkamlash hamda uyga vazifani tekshirish 5 daqiqa
3 Yangi mavzu bayoni Yangi mavzuning mazmunini tushuntirish. O‘quvchilarda yangi mavzuga nisbatan bilim, ko‘nikma va malaka hosil qilish. 15 daqiqa
4 Yangi mavzuni mustahkamlash O‘quvchilarni egallagan bilim, ko‘nikma va malakalari savol-javob orqali aniqlanadi. 17 daqiqa
5. O‘quvchilarni baholash va uyga vazifa berish, darsni yakunlash. Baholarni e’lon qilish,uyga vazifani tushuntirish. O‘quvchilar bilan xayrlashish. 5 daqiqa

 

Darsning borishi:

  1. Tashkiliy qism:
  2. a) Salomlashish va davomatni aniqlash b) Psixologik iqlim yaratish

 

  1. O‘tilgan mavzuni mustahkamlash:

O‘quvchilarga o‘tilgan mavzular yuzasidan tezkor savollar beriladi.

  1. Sonli ifoda deb nimaga aytiladi?
  2. Harfli ifoda va sonli ifodaning farqli tomoni?
  3. Algebraik ifoda deb nimaga aytiladi?
  4. Arifmetik amallarning bajarilish ketma-ketligi qanday?
  5. Algebraik ifodaning son qiymati deb nimaga aytiladi?

III. Yangi mavzu bayoni:

Biror masalaning umumiy holatda hal qilishda ularda qatnashgan sonlarni harflar yordamida belgilab masalaning ishlash formulasini topishimiz mumkin va uni shu turdagi masalani ishlash jarayoniga tatbiq qilishimiz mumkin.

 

Harflar bilan arifmetik amallar qonunlari va xossalarini yozish ham qulaydir. Masalan:

 

Agar a juft son bo‘lsa, u holda bu son 2 ga bo‘linadi va uni bunday yozish mumkin:                                                                                   bu yerda n – natural son.

 

Agar b toq son bo‘lsa, u holda uni 2 ga bo‘lgandagi qoldiq 1 ga teng, binobarin, b sonni bunday yozish mumkin:                                               bu yerda n – natural son yoki nol.

Ba’zan, toq natural sonlar formulasini quyidagicha ham yozishadi:

 

bu yerda k – natural son.

1) m va n sonlarining yig‘indisi à m+n

5) n va m sonlar yig‘indisining ular ayirmasiga bo‘linmasi à (n+m):(n-m)

  1. Yangi mavzuni mustahkamlash
  • n = 5, 20 minut
  • y = 21 nafar
  • x = 15 ta
  • k = 28, 29, 30, 31 kun kabi sonlardan birini ifodalashi mumkin.

5 000               150 000

Darslikda berilgan 29-30-31 masalalar mustaqil ishlash uchun beriladi va dastlabgi to‘g‘ri bajargan 3 nafar o‘quvchi rag‘batlantiriladi.

Javob: 50a kg

Javob: 15a gektar

Javob: 6x+3y so‘m

  1. O‘quvchilarni baholash:

O‘quvchilarning mavzu bo‘yicha savollariga javob berish. Darsda faol qatnashgan o‘quvchilarni aytib ularning baholarini e’lon qilish

  1. Uyga vazifa:

37-39-masalalar

uz_UZUzbek