Sana: _____________
Sinf: 7-B
Fan: Algebra
7-Mavzu: Algebraik tengliklar, formulalar
Darsning texnologik xaritasi
1. Maqsad va vazifalar | Ta’limiy maqsad: O‘quvchilarga algebraik tengliklar va formulalar hamda harflar bilan arifmetik amallar bajarish haqida bilim va ko‘nimka shakllantirish
Tarbiyaviy maqsad: O‘quvchilarga vatanparvarlik tarbiyasi berish Rivojlantiruvchi maqsad: : O‘quvchilarda fanlararo bog‘lanishni tushungan holda o‘quv fanlarini o‘zlashtirishga bo‘lgan qiziqishlarini shakllantirish |
2. O‘quv jarayonini
amalga oshirish texnologiyasi |
Dars turi: yangi tushuncha, bilimlarni shakllantiruvchi;
Dars usuli: “Aqliy hujum” , “Klaster”, Dars jihozi: darslik, mavzuga oid ko‘rgazmali vositalar Nazorat turi: Og‘zaki, savol-javob, muhokama, kuzatish, test Baholash: Rag‘batlantirish, 5 ballik tizim asosida |
3. Kutiladigan natijalar | O‘quvchilarda algebraik kasrlar, formulalar hamda harflar ustida arifmetik amallar bajara olish bilim va ko‘nikmalari shakllanadi. O‘quvchi faolligini oshiradi. O‘quvchilarda algebra faniga nisbatan qiziqish uyg‘otadi. Matematika fanining boshqa o‘quv fanlari bilan uzviy bog‘langanligini bilib oladilar. |
4. Kelgusidagi rejalar | O‘qituvchi: O‘qituvchi o‘z faoliyatining tahlili asosida yoki hamkasblarining dars tahlili asosida keyingi darslarga o‘zgartirishlar kiritadi va rejalashtiradi.
O‘quvchi: Mavzu yuzasidan beriladigan topshiriq ustida mustaqil ishlashni o‘rganadi. O‘z fikrini ravon bayon etadi. Yangi mavzuga oid qo‘shimcha materiallar topishga harakat qiladi. |
5. Uyga vazifa | 37-39 |
Dars bosqichlari
T/r | Bosqichlari | Mazmuni | Vaqti |
1 | Tashkiliy qism | Salomlashish. O‘quvchilarni darsga tayyorgarligi.
Sinfda psixologik muhit yaratish. |
3 daqiqa |
2 | O‘tilgan mavzuni so‘rash va mustahkamlash
|
O‘tilgan mavzu yuzasidan savol-javob, o‘tilgan mavzuni mustahkamlash hamda uyga vazifani tekshirish | 5 daqiqa |
3 | Yangi mavzu bayoni | Yangi mavzuning mazmunini tushuntirish. O‘quvchilarda yangi mavzuga nisbatan bilim, ko‘nikma va malaka hosil qilish. | 15 daqiqa |
4 | Yangi mavzuni mustahkamlash | O‘quvchilarni egallagan bilim, ko‘nikma va malakalari savol-javob orqali aniqlanadi. | 17 daqiqa |
5. | O‘quvchilarni baholash va uyga vazifa berish, darsni yakunlash. | Baholarni e’lon qilish,uyga vazifani tushuntirish. O‘quvchilar bilan xayrlashish. | 5 daqiqa |
Darsning borishi:
O‘quvchilarga o‘tilgan mavzular yuzasidan tezkor savollar beriladi.
III. Yangi mavzu bayoni:
Biror masalaning umumiy holatda hal qilishda ularda qatnashgan sonlarni harflar yordamida belgilab masalaning ishlash formulasini topishimiz mumkin va uni shu turdagi masalani ishlash jarayoniga tatbiq qilishimiz mumkin.
Harflar bilan arifmetik amallar qonunlari va xossalarini yozish ham qulaydir. Masalan:
Agar a juft son bo‘lsa, u holda bu son 2 ga bo‘linadi va uni bunday yozish mumkin: bu yerda n – natural son.
Agar b toq son bo‘lsa, u holda uni 2 ga bo‘lgandagi qoldiq 1 ga teng, binobarin, b sonni bunday yozish mumkin: bu yerda n – natural son yoki nol.
Ba’zan, toq natural sonlar formulasini quyidagicha ham yozishadi:
bu yerda k – natural son.
1) m va n sonlarining yig‘indisi à m+n
5) n va m sonlar yig‘indisining ular ayirmasiga bo‘linmasi à (n+m):(n-m)
5 000 150 000
Darslikda berilgan 29-30-31 masalalar mustaqil ishlash uchun beriladi va dastlabgi to‘g‘ri bajargan 3 nafar o‘quvchi rag‘batlantiriladi.
Javob: 50a kg
Javob: 15a gektar
Javob: 6x+3y so‘m
O‘quvchilarning mavzu bo‘yicha savollariga javob berish. Darsda faol qatnashgan o‘quvchilarni aytib ularning baholarini e’lon qilish
37-39-masalalar